×
×
خبرخوان شهر و روستا

رونمایی از گزینه اصلی استانداری تهران در دولت چهاردهم
معاون اسبق وزارت اطلاعات در یک قدمی حکمرانی پایتخت

  • کد نوشته: 1718
  • ۳ مهر
  • به احتمال زیاد‌ طی روزهای آینده معاون اسبق وزارت اطلاعات و رئیس اسبق سازمان حج و زیارت به عنوان استاندار تهران بر جایگاه حکمرانی پایتخت خواهد نشست.
    معاون اسبق وزارت اطلاعات در یک قدمی حکمرانی پایتخت
  • به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی عصر ری، علیرضا رشیدیان متولد ۱۳۳۹ در تهران با سابقه ریاست سازمان حج و زیارت و استاندار خراسان رضوی در دولت یازدهم و دولت دوازدهم به عنوان گزینه اصلی دولت چهاردهم برای سپردن حکمرانی پایتخت مطرح است.

     

    وی تحصیلکرده دکترای حقوق کیفری و جرم‌شناسی است و پیش از استانداری خراسان رضوی، مسئول نظارت و بازرسی حوزه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بود. همچنین او در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی، مدیر کل اطلاعات استان خراسان بزرگ بود و در دولت دوم خاتمی و دو سال در دولت اول احمدی‌نژاد معاون وزیر اطلاعات و مدتی نیز در بیت رهبری بوده‌است.

    گفتنی است رشیدیان از ابتدای پیروزی انقلاب، عضو سپاه پاسداران شد و از فرماندهان سپاه بود و بیش از ۶۰ ماه در جنگ تحمیلی حضور داشت و جانباز شد.

    بنابراین گزارش، از دیگر سوابق وی می‌توان به تدریس در دانشگاه، مدیریت در معاونت‌های بررسی و بازرسی دفتر رهبری، مسئول کمیسیون مقابله با تهدیدات علیه آسایش عمومی، معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه و مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد.

    البته خبرگزاری تابناک در روزهای اخیر، لیستی از گزینه های جدی برای ۱۴ استانداری را رونمایی کرد که در آن، برای استان تهران از چهره هایی همچون شکرالله حسن بیگی و مسعود محسن پور در کنار علیرضا رشیدیان نام برده بود.

    نویسنده: میثم خوشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *