×
×
خبرخوان شهر و روستا

بررسی ماجرای جنجالی تجزیه شهرستان ری
رئیس شورای اسلامی شهر تهران: آماده ارائه مشورت و انتقال تجربیات هستیم

  • کد نوشته: 1444
  • ۳۰ فروردین
  • رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تجربه تقسیمات کشوری تاکنون حساب شده و خوب نبوده است، گفت: تقسیمات کشوری بدون توجه به شهرسازی خسران است.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران: آماده ارائه مشورت و انتقال تجربیات هستیم

  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، مهدی چمران در حاشیه مراسم افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین که در شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات تجزیه ری به استان شرقی و غربی تهران اظهار کرد: هنوز در این زمینه اعلام رسمی صورت نگرفته است.

    چمران با بیان اینکه تجربه ما در تقسیمات کشوری عموماً حساب شده و خوب نبوده است، گفت: متأسفانه تقسیمات کشوری را جدای از بحث شهرسازی مطرح می‌کنند و این یک خسران برای نقاط مختلف محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه فقط به تقسیمات کشوری فکر کردن و شهرسازی را نادیده گرفتن به ضرر است و نتیجه درستی به دنبال نخواهد داشت افزود: در این زمینه آماده هستیم که در صورت مشورت اطلاعات و تجربیات را منتقل کنیم.

    رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: اگر هم تصمیمی راجع به تقسیم استان تهران وجود دارد باید مشورت و مطالعه دقیق داشته باشند، چرا که موضوع فقط مسئله تقسیمات و موارد جغرافیایی نیست، بلکه بسیاری از موارد دیگر باید دیده شود.

    وی در خصوص اینکه در صورت تقسیمات کشوری به جغرافیای شهرستان ری آسیبی وارد می‌شود یا خیر، گفت: در صورت اجرای صحیح این طرح تأثیرات مثبت و در صورت اجرای غلط قطعاً شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود.

    نویسنده: میثم خوشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *