×
×
خبرخوان شهر و روستا

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد
افتتاح سامانه ملی مجوزها در اتاق اصناف شهرستان ری

  • کد نوشته: 1405
  • ۲۶ بهمن
  • رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح سامانه ملی مجوزها در اتاق اصناف شهرستان ری گفت: با افتتاح این سامانه ملی در شهرری اصناف و فعالان اقتصادی می‌توانند مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا دریافت کنند.
    افتتاح سامانه ملی مجوزها در اتاق اصناف شهرستان ری
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، سید امیر سیاح اظهار داشت: شناسه یکتای فعالان اقتصادی، مشخصات همه فعالان اقتصادی را برای دولت شفاف کرده و کارکردهای مجوزهای کاغذی پیشین از جمله برای اخذ وام و دیگر امتیازات را دارد.

    وی با اشاره به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری، مالیاتی و بانکی، تأکید کرد: اصناف تنها از طریق داشتن شناسه یکتا می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

    رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند.

    سیاح اضافه کرد: قانون تسهیل صدور مجوزها ۲ سال فرصت داده تا همه مجوزهای کاغذی الکترونیکی شود.

    سامانه ملی مجوزها برای دریافت شناسه یکتا در شهرری افتتاح شد

    وی خاطرنشان کرد: علت این امر آن است که خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی شود تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

    رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد اضافه کرد: برخی از اصناف به دلیل متصل نشدن دستگاه‌های مربوطه به سامانه ملی مجوزها نمی‌توانند مجوز الکترونیکی خود را دریافت کنند.

    سیاح تاکید کرد: به دستگاه‌هایی که هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند، فشار می آوریم تا هرچه سریعتر به درگاه ملی مجوزها متصل شوند.

    رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار با تاکید براینکه هیچ دستگاهی حق دریافت شرط و پول اضافه از متقاضیان صدور مجوز را ندارند، اظهار کرد: رویکرد وزارت اقتصاد و مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل شرایط کسب و کار است تا فعالان اقتصادی بتوانند سود ببرند.

    این مسئول یادآور شد: همچنین در مرکز اقدام به ایجاد ستاد پیگیری رفع موانع تولید کرده ایم تا مشکلات تشکل ها در فرآیند تولید به حداقل برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *