×
×
خبرخوان شهر و روستا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری مطرح کرد
تلاش برای ثبت روز تختی در فهرست میراث فرهنگی

  • کد نوشته: 1289
  • ۵ بهمن
  • رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: در حال تلاش برای ثبت روز تختی در تقویم رویدادهای سالانه گردشگری و در فهرست میراث فرهنگی ناملموس هستیم.
    تلاش برای ثبت روز تختی در فهرست میراث فرهنگی
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، نوروز تقی‌پور ضمن اشاره به سه رویداد فرهنگی و مذهبی به ترتیب مراسم علم‌بندان روستای کلین بخش فشافویه شهرستان ری، خطبه‌خوانی و چراغ‌گردانی خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و نیز آئین مسلمیه در شهرری، خاطرنشان کرد: هر سه رویداد به واسطه پیگیری مجدانه از سوی شهرستان ری در فهرست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده و دارای لوح ثبتی شدند.

    تقی‌پور تصریح کرد: با توجه به برگزاری آئین بزرگداشت جهان پهلوان تختی در آرامستان ابن‌بابویه شهرری، در تلاش هستیم تا روز ۱۷ دی سالروز درگذشت غلامرضا تختی نیز به این فهرست افزوده شود.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری در پایان با تأکید بر اهداف این اداره برای توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: ثبت رویدادهای فرهنگی با توجه به تاریخچه شهرستان ری کمک شایان توجهی به معرفی رویدادهای مهم این شهر تاریخی به علاقه‌مندان خواهد کرد و فرصت‌سازی از آن در پدیده گردشگری را فراهم می‌کند.

    نویسنده: میثم خوشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *