×
×
خبرخوان شهر و روستا

برگزاری مانور زلزله فرضی در شهر کهریزک
فرماندار ری: باید میزان خطرپذیری نقاط حادثه خیز را کاهش دهیم

  • کد نوشته: 1112
  • ۲۲ دی
  • فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مانور زلزله فرضی در شهر کهریزک با حضور ۳۰۰ نفر از نیروهای امدادی و خدمات رسان اجرا شد تا آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و امنیتی شهر کهریزک مورد ارزیابی و توان سنجی قرار گیرد.
    فرماندار ری: باید میزان خطرپذیری نقاط حادثه خیز را کاهش دهیم
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، مهدی باب الحوائجی در حاشیه مانور زلزله فرضی در بوستان صادق آباد شهر کهریزک، اظهار کرد: به عنوان متولیان رفع بحران وظیفه داریم آمادگی لازم را در سطح شهرها و شهرستان‌ها داشته باشیم و برگزاری این مانورها می تواند سطح آمادگی‌ها را افزایش داده و تمرینی برای مدیریت حوادث احتمالی در زمان وقوع آن‌ها باشد.

    فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن اشاره به اینکه ستاد بحران بخش کهریزک از آمادگی‌های لازم برخوردار است، افزود: نیاز به تأمین تجهیزات و افزایش آمادگی در برخی از زمینه‌ها وجود دارد و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان، دانش‌آموزان و کارمندان ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است تا در زمان وقوع بحران بتوانند کمک‌های لازم را ارائه دهند.

    وی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها برای رویارویی با حوادث احتمالی، تصریح کرد: برخی از زیرساخت‌ها در شهرستان ری فرسوده است و نیازمند نوسازی و بهسازی هستند، به طور مثال پل‌هایی که در رودخانه‌های سیل‌خیز وجود دارد نیاز به تغییرات هندسی دارند.

    وی بیان کرد: نقاط حادثه‌خیز نیاز به شناسایی مجدد و تقویت و اقدامات جدید عمرانی دارند، تا از این طریق بتوانیم میزان خطرپذیری این نقاط در سطح شهرستان ری را کاهش دهیم.

    فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان  کرد: در حوزه مقابله با بحران‌ها و حوادث نیاز به تجهیزات داریم تا در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهیم و باید تقویت تجهیزات مقابله با بحران در دستور کار قرار گیرد، البته برگزاری این مانور نیز کمک کرد تا تجهیزات توان‌سنجی شوند.

    نویسنده: میثم خوشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *