×
×
خبرخوان شهر و روستا

با حضور استاندار تهران و افتتاح ۱۸ پروژه بزرگ انجام شد
رونمایی از انقلاب عمرانی در شهرداری باقرشهر

  • کد نوشته: 1489
  • ۸ مرداد
  • آیین افتتاح ۱۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در باقرشهر با حضور استاندار تهران، فرماندار شهرستان ری، شهردار باقرشهر، بخشدار کهریزک و جمعی از مسئولین برگزار شد.
    رونمایی از انقلاب عمرانی در شهرداری باقرشهر
  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر ری، آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری باقرشهر صبح امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی باب‌الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری، نایبی معاون سیاسی امنیتی استانداری تهران، کیهان مشاور و مدیر حوزه استاندار، صائبی مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه کهریزک، گراوند بخشدار کهریزک و سایر مسئولین شهرستان ری در سالن عطر یاس باقرشهر برگزار شد.

    افتتاح بولوار سفیر امید با ۴۷۵ میلیارد ریال اعتبار
    آئین افتتاح ” بولوار سفیر امید” با حضور استاندار تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، امام جمعه باقرشهر، بخشدار و جمعی از معاونان و مدیران استانداری تهران برگزار شد.
    گفتنی است پروژه بهسازی “بولوار سفیر امید” به رغم تمامی حساسیت ها و دشواری ها با توجه به لزوم تسهیل دسترسی شهروندان با ابعاد ۲ هزار متر طول در ۱۳ متر عرض؛ با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
    عملیات عمرانی این پروژه با ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع تراش آسفالت، ۶۶۰۰ مترمکعب خاک‌برداری، ۲۵۰۰ مترمکعب بلوکاژ، ۲۹ هزار کیلوگرم آرماتوربندی، ۱۱۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی شانه راه، ۱۵۶ مترمربع اسلب گذاری، ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع لایه ماسه آسفالتی و نیز ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع بیندر و توپکا اجرایی شد.
    در این پرژه ۶ هزار متر خط کشی ترافیکی در معبر انجام و علاوه بر پاکسازی حریم راه از نخاله های ساختمانی ، ۴۵۰ اصله نهال نیز کاشته شد.

    آغاز بهره برداری از پروژه بهسازی شهرسنگ در باقرشهر
    آئین افتتاح “بهسازی خیابان شهر سنگ” با حضور استاندار تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، امام جمعه باقرشهر، بخشدار و جمعی از معاونان و مدیران استانداری تهران برگزار شد.
    این پروژه شامل اقداماتی از قبیل خشکه چینی، روکش آسفالت، جدول گذاری، احداث فضای سبز و روشنایی است که در طول ۱۲۰۰ متر و عرض ۲۵ متر با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.
    پروژه بهسازی شهرسنگ با اجرای ۶۸۰۰ متر مربع کفپوش بتنی، ۱۸ هزار متر مربع آسفالت، ۷۲۰۰ متر خط کشی ترافیکی، ۴۸۰۰ متر جدول گذاری، ۲۴۰۰ متر اجرای نهر، ۹۶ پایه چراغ روشنایی و … به اتمام رسیده است.

    خیابان شهدای وطن افتتاح شد
    خیابان “شهدای وطن” در شهرسنگ که قطب اقتصادی باقرشهر محسوب می شود، ظهر امروز توسط استاندار تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.
    عملیات عمرانی بهسازی خیابان شهدای وطن به عرض ۳۰ متر و طول ۲۵۰ متر در خیز بلند عمرانی باقرشهر با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال به‌منظور آماده سازی، زیرسازی و جدول‌گذاری اجرایی شد.
    در این پروژه ۳ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱ هزار متر جدول گذاری، ۵ هزار مترمربع آسفالت، ۱۳۰۰ متر خط کشی ترافیکی، ۵۰ متر اجرای نهر و … اجرایی شده است که در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان در قطب اقتصادی باقرشهر است.

    “اصلاح هندسی ورودی خیابان فلسطین” با حضور استاندار
    پروژه “اصلاح هندسی ورودی خیابان فلسطین” با هدف کاهش بار ترافیکی در منطقه، سهولت تردد و کاهش تصادفات در خیز بلند عمرانی مورد توجه شهرداری باقرشهر با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.
    این پروژه ۳۰۰ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد که در راستای ایمن سازی این محور و بهسازی معبر ۱۰۹۴ متر مکعب خاکبرداری، ۸۵۰ متر مربع کفپوش بتنی، ۹۲۰ متر مربع بلوکاژ، ۲۵۰۰ متر جدول گذاری، ۵ المان و ۴ برج نوری، ۲۷۰۰ متر آسفالت، ۱۸۰۰ متر خط کشی ترافیکی، ۲۲۰۰ مترمربع فضای سبز و … اجرایی شده است.
    گفتنی است اصلاح معبر ورودی خیابان فلسطین تاثیر بسزایی در برطرف کردن ترافیک بلوار شهید رجایی خواهد داشت.

    رختکن زمین فوتبال فدک به بهره‌برداری رسید
    رختکن زمین فوتبال فدک با هدف رفاه حال ورزشکاران باقرشهری، ظهر امروز با حضور استاندار تهران، در مساحتی بالغ بر ۴۴۰ متر مربع در دو طبقه و دو فاز اجرایی شد.
    این پروژه با اعتباری در حدود ۸۸ میلیارد ریال شامل ۴ باب رختکن، ۳۱ چشمه سرویس بهداشتی و دوش، ۸ واحد انباری، ۱ باب اتاق داوران است که همراه با کفپوش محوطه و تجهیز موتورخانه اجرایی شده است.

    خرید تجهیزات آتش نشانی شهرداری باقرشهر با اختصاص ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار
    در راستای تکمیل و تجهیز سازمان آتش نشانی شهرداری باقرشهر با اختصاص ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار در زمینه خرید ناوگان و بروزرسانی تجهیزات اقدام شد.
    بر این اساس شهرداری باقرشهر از محل اعتبارات اختصاص یافته نسبت به خرید ۴۰ ست لباس عملیاتی بالی کلیر(مقاوم در برابر آتش)، تهیه و تجهیز ۲ دستگاه خودرو پادرا (تجهیزات کامل)، خرید دستگاه شارژ تنفسی برند پتری ایتالیا همراه با کامین محافظ شارژ سیلندرها، خرید ۲ دستگاه توربوفن (برند رزبناور اتریش)، خرید تجهیزات خرد آتش نشانی و نیز خرید و تجهیز کاپرا فرماندهی آتش نشانی اقدام شد.

    بهره برداری از نوسازی و بهسازی سیستم رایانه و شبکه شهرداری باقرشهر
    پروژه “نوسازی و بهسازی سیستم رایانه و شبکه شهرداری” در راستای نوسازی اتاق سرور و تعویض سیستم های فرسوده با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
    در این پروژه خرید ۱۸۰ دستگاه سیستم رایانه نو، ساماندهی ومانیتورینگ سرورها، نوسازی کامل شبکه داخل ساختمان، نوسازی کامل اتاق سرور با استانداردهای روز، اجرای ۱ هزار متر فیبر نوری، ارتقای ۵/۲ برابری پهنای باند، جداسازی شبکه اینترنت از شبکه اصلی و تفکیک سویچ های طبقات با کابل نوری در دستور کار قرار گرفت.

    سالن جلسات شهید سلیمانی بازسازی و تجهیز شد
    پروژه “سالن جلسات شهید سلیمانی” شهرداری باقرشهر با اختصاص اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد ریال تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.
    در این پروژه علاوه بر بازسازی کامل سالن در زمینه تعویض سیستم صوت حرفه ای، تعبیه سیستم تصویر برداری اتوماتیک، تعویض صندلی، تعویض کف پوش و ارتقاء سیستم روشنایی اقدام شد.

    نوسازی ناوگان موتوری شهرداری باقرشهر با ۱۷۴ میلیارد ریال اعتبار 

    نوسازی ناوگان موتوری یکی از ملزومات مهم و اثرگذار در کیفیت ارائه خدمات به شهروندان است؛ لذا در خیز بلند عمرانی شهرداری باقرشهر این مهم مورد توجه قرار گرفت و با اختصاص ۱۷۴ میلیارد ریال در زمینه خرید ماشین آلات و تجهیزات نقلیه و موتوری اقدام شد.
    در این راستا در شهرداری باقرشهر، ۲ دستگاه وانت کاپرا، ۲ دستگاه وانت پادرا، ۲ دستگاه موتور سیکلت آتش نشانی، ۲ دستگاه نیسان (بالابر-کمپرسی)، ۳ دستگاه کامیونت هیوندای (جرثقیل – تانکر-کامیونت)، ۱دستگاه ون تشریفات هیوندا، ۱ دستگاه پرشیا، ۲ دستگاه سمند سورن و ۲ دستگاه وانت دو کابین البرز خریداری شده است.

     اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای رسیدگی به روشنایی و مبلمان شهری
    در خیز بلند عمرانی شهرداری باقرشهر بر اساس رصد و بررسی های صورت گرفته در بازدیدهای میدانی مهندس همتی شهردار باقرشهر از سطح شهر، پروژه “بهسازی روشنایی و مبلمان شهری” تعریف و در برنامه گنجانده شد.
    این پروژه در ۳ بخش روشنایی سطح شهر، مبلمان شهری و نورپردازی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس پس از نصب ۲۲۵ پایه روشنایی، در نهایت بلوار شهید رجایی، خیابان فلسطین، خیابان ۳۰ متری شرقی و غربی ، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان نواب، خیابان یادگار امام، زیرگذر تقاطع غیر همسطح و معابر و خیابان های سطح شهر با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار روشن و نیز با بیش از ۴۳ میلیارد ریال نورپردازی شد.
    در زمینه بهسازی مبلمان شهری نیز در حدود ۱۰ میلیارد ریال بابت تهیه المان‌های جدید هزینه شده است.

    اجرای عملیات “بهسازی خیابان انرژی

    پروژه “بهسازی خیابان انرژی” پس از سال‌ها مطالبه و درخواست شهروندان؛ با هدف تسهیل تردد و دسترسی شهروندان و صنعتگران به داخل باقرشهر در “خیز بلند عمرانی” شهرداری باقرشهر در دستور کار قرار گرفت.
    فاز نخست این پروژه با اعتباری ۸۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرده و تاکنون آماده سازی بستر پروژه در مساحتی بالغ بر ۹۳۰۰ مترمربع انجام شده است.
    بر اساس برنامه ریزی انجام شده میزان زیرسازی این پروژه ۱۴۰۰ متر مکعب و خاکبرداری ۲۸۰۰ مترمکعب تعیین شده است.

    ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر از خیابان ها و معابر باقرشهر آسفالت شد
    در خیز بلند عمرانی شهرداری باقرشهر، ۸۲۲۰۰ مترمربع از خیابان ها و معابر شهر باقرشهر با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار روکش و لکه گیری آسفالت شد.
    در این اقدام، خیابان نواب، خیابان ۲۲ بهمن شمالی و جنوبی، خیابان ارغوان، خیابان ورودی و خروجی ۳۰ متری، خیابان خروجی آفتاب ، خیابان موسی بن جعفر، خیابان بیک محمدی، خیابان شهدای نیروگاه خیابان قدس، خیابان ولیعصر، خیابان موسی صدر غربی و شرقی و میدان پاسداران به طول تقریبی پروژه ۱۱۷۰۰ متر و به عرض ۷ متر لکه گیری و آسفالت شد.

    ۸ هزار و ۵۰۰ متر از معابر و خیابان های باقرشهر جدول گذاری شد
    در راستای خیز بلند عمرانی باقرشهر پروژه “جدول گذاری سطح شهر” با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال در طول ۸۵۰۰ متر اجرایی شده است.
    گفتنی است تا به امروز در خیابان های یادگار امام، ۲۲ بهمن شمالی، ۳۰ متری امام خمینی، ۲۴ متری طالقانی ، کاشانی، شهید اسماعیلی، صاحب الزمان ، لاین کندرو بلوار شهید رجایی و شهید چله دوان اصلاح جدول گذاری اجرایی شده است.

    خشکه چینی در ۹ هزار متر مربع از سطح شهر باقرشهر
    “خشکه چینی سطح شهر” در خیز بلند عمرانی در مساحتی بالغ بر ۹ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
    خشکه چینی در سطح شهر باقرشهر در خیابان یادگار امام، خیابان ۲۲ بهمن شمالی، خیابان ۲۴ متری طالقانی، خیابان نواب و خیابان کاشانی اجرایی شده است.

    بهسازی بوستان‌ها در باقرشهر با ۷ میلیارد ریال اعتبار

    خیز بلند عمرانی شهرداری باقرشهر در حوزه ارائه خدمات به شهروندان با اجرای پروژه “بهسازی بوستان‌ها” گام ارزشمندی برداشته و با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال درزمینه بهسازی کامل فضای سبز، مبلمان و آسفالت اقدام نموده است.
    در این پروژه بهسازی و بازسازی بوستان ارغوان، اجرای روکش آسفالت بوستان عطر سیب و اجرای آسفالت پیست دوچرخه سوار بوستان فدک به بهره برداری رسید.

     اماکن ورزشی و ورزشگاه های شهرداری باقرشهر بهسازی شد
    “بهسازی اماکن ورزشی و ورزشگاه های شهرداری” از جمله پروژه های مهم و اثرگذار و مهم در خیز بلند عمرانی و اجرای ویژه برنامه های ورزشی و فرهنگی محسوب می شود که پس از چندین سال با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵ / ۱۴ میلیارد ریال اجرایی شد.
    در این مرحله از پروژه، شهرداری باقرشهر در زمینه بهسازی ورزشگاه فدک، بهسازی ورزشگاه غدیر و بهسازی ورزشگاه عطر سیب اقدام نمود و در برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی استان تهران “جوان پهلوان” مورد بهره برداری قرار گرفت.

    نویسنده: میثم خوشی
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *