×
×
خبرخوان شهر و روستا

ایوان ری میزبان مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج اصغر پاشاپور
یادبودی برای آقای اصغر حاج قاسم

  • کد نوشته: 1347
  • ۱۴ بهمن
  • آیین چهارمین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار پاسدار اصغر پاشاپور یار دیرین سردار حاج قاسم سلیمانی در ایوان ری با حضور شهردار تهران و مسئولین ارشد شهرستان ری برگزار شد.
    یادبودی برای آقای اصغر حاج قاسم
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، این مراسم‌ در اولین روز از دهه مبارک فجر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰، سرهنگ روح اله قنبری فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، حسین نصرالله رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان ری، خانواده معظم شهید پاشاپور و سایر مسئولین ارشد شهرستان ری در سالن ایوان ری برگزار شد.

    شهید اصغر پاشاپور ساکن شهرری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در روز سیزدهم بهمن ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.

    شهید اصغر پاشاپور مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود.

    نحوه شهادت

    شهید پاشاپور از یاران نزدیک حاج قاسم سلیمانی بود که بعد از شهادت او به روایت همرزمانش بسیار بی‌تاب و بی‌قرار وصل حاج قاسم بود و نهایتا این فراق چندان طولی نکشید و او در تاریخ سیزده بهمن ۱۳۹۸ در حلب سوریه به شهادت رسید.

    شهید اصغر پاشاپور که اکثرا او را با همراهی سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

    پیکر مطهر او که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، همزمان با اولین شب از ماه رجب و مصادف با پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت.

    نویسنده: میثم خوشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *