×
×
خبرخوان شهر و روستا

ادعای جنجالی شهردار باقرشهر
خروج عجیب پالایشگاه نفت تهران از لیست آلاینده‌ها‌ و عدم پرداخت عوارض آلایندگی به باقرشهر

  • کد نوشته: 1194
  • ۲۸ دی
  • شهردار باقرشهر گفت: پالایشگاه نفت تهران از لیست آلاینده‌ها‌ خارج شده و شهر باقرشهر از پرداخت عوارض آلایندگی معاف شده و این در صورتی است که مردم روزانه با آلودگی هوای ناشی از فعالیت پالایشگاه مواجه هستند.
    خروج عجیب پالایشگاه نفت تهران از لیست آلاینده‌ها‌ و عدم پرداخت عوارض آلایندگی به باقرشهر
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، مرتضی همتی با اشاره به مشکلات حوزه شهری در جنوب تهران اظهار داشت: باقرشهر نیازمند توجهی بیش از وضعیت فعلی است و اصحاب رسانه در این زمینه می‌توانند کمک‌رسان بهبود خدمات‌رسانی به مردم باشد زیرا که لیاقت و شایستگی مردم بیش از چیزی است که در حال حاضر در سطح شهر دیده می‌شود.

    وی افزود: از رسانه‌ها انتظار کمک داریم تا مشکلات باقرشهر برطرف شود زیرا که این شهر فریز شده و قابلیت توسعه در اضلاع مختلف شهر وجود ندارد و در دو بخش بسیار مهم این شهر پالایشگاه تهران و بهشت‌زهرا (س) واقع‌شده که قابلیت توسعه را از بین برده است.

    شهردار باقرشهر در ادامه گفت: با وجود تمامی کمبودها اما در شهر باقرشهر در زمینه سرانه ورزشی اقدامات خوبی انجام شده ولی همچنان در زمینه سرانه درمانی بسیار ضعیف عمل شده و در حال حاضر فشای درمانی مناسبی نداریم.

    همتی با اشاره به لزوم اصلاح طرح جامع شهر ابراز داشت: طرح جامعی درگذشته تهیه و به تصویب رسیده و در حال حاضر نیز در مراجه ذی ربط در حال پیگیری است اما با وجود نیاز شدید باقرشهر به طرح جامع هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

    وی تاکید کرد: نوسازی بافت فرسوده باقرشهر منوط به اجرای طرح جامع است و اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و آبادانی در باقرشهر باشیم، باید در ابتدا طرح جامع تدوین و تصویب شود.

    شهردار باقرشهر با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه شهر سنگ در محدوده باقرشهر گفت: شهر سنگ تنها بضاعت بالفعل باقرشهر و منطقه‌ای صنعتی در داخل حریم شهر قرار گرفته است.

    وی افزود: در راستای استفاده از این ظرفیت ارزشمند می‌بایست رویکرد جدیدی معرفی شود و صنایع غیر آلاینده جایگزین در این منطقه متمرکز شود زیرا که باقرشهر به واسطه فاصله کوتاهی که از مرکز تهران دارد قابلیت ارائه خدمات به صنایع پرکاربرد شهری مانند پوشاک و اسباب بازی دارا است.

    همتی ادامه داد: صنعت سنگ که آب مصرفی قابل توجهی دارد و دارای آلودگی زیست محیطی و پسماند صنعتی است در داخل شهر باقرشهر مستقر شده اما در راستای حفظ حقوق مردم باید جایگزین شود و بستر مناسبی تعیین شود تا این شهر به واحد نمایشگاهی غیر آلاینده تبدیل شود.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر پسماند صنعتی صنعت سنگ در حوضچه‌ها نگه داری، آبگیری و پس از خشک شدن کامل به آرادکوه منتقل می‌شود.

    مرتضی همتی با تاکید بر اینکه در باقرشهر زیرزمین از روی زمین خطرناک‌تر و آلوده‌تر است گفت: در باقرشهر علاوه بر بحران‌های طبیعی بحران‌های انسان ساخت نیز از جمله مراکز تولید انرژی گاز، برق و سوخت داریم که باید برای بهینه سازی آن برنامه ریزی شود.

    شهردار باقرشهر در پایان خاطرنشان کرد: پالایشگاه نفت تهران از لیست آلاینده‌ها‌ خارج شده و شهر باقرشهر از پرداخت عوارض آلایندگی معاف شده



    و این در صورتی است که مردم روزانه با آلودگی هوای ناشی از فعالیت پالایشگاه مواجه هستند.

    نویسنده: میثم خوشی
    منبع: خبرگزاری تسنیم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *