×
×
خبرخوان شهر و روستا

شهردار باقرشهر:
شهرک صنعتی شهر سنگ باید از بافت شهری باقرشهر خارج شود

  • کد نوشته: 879
  • ۷ دی
  • شهردار باقرشهر با اشاره به قرار گرفتن صنعت سنگ در محدوده بافت شهری باقرشهر از جابجایی این صنعت به دلیل آلاینده بودن خبر داد.
    شهرک صنعتی شهر سنگ باید از بافت شهری باقرشهر خارج شود
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، مرتضی همتی شهردار باقرشهر با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شهرسنگ با مساحت حدود ۱۵۰ هکتار جزو مواردی است که بافت صنعتی در دل بافت شهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در گذر زمان ضوابطی به نفع توسعه شهرسنگ رخ داده، اما صنعت سنگ صنعتی آلاینده، دارای پساب و آب‌بر است و با وجود حجم بالای صنایع آلاینده در باقرشهر، باید تغییر رویکردی در شهرسنگ صورت گیرد.

    شهردار باقرشهر خاطرنشان کرد: سنگ‌تراشی‌ها باید جایشان را به صنایع غیر آلوده بدهند و در حال حاضر صنعت پوشاک در باقرشهر حضور پررنگتری دارد، شهرک صنعتی نباید در بافت شهری قرار گیرد اما در مورد شهرسنگ این اتفاق رخ داده و با توجه به کاهش آلودگی، باید این جایگزینی را تسهیل کنیم.

    همتی با بیان اینکه ضوابط باید تسهیلگر صنعتگر باشد، افزود: بازار بدون سیاستگذاری در حال انتقال صنایع غیرآلاینده به سوی باقرشهر است و اینگونه احتمال دارد چند تولیدکننده اسباب‌بازی، پوشاک و چندین مشاغل دیگر فعالیت اصلی خود را آغاز کنند و این پراکندگی مانع از برندسازی در باقرشهر می‌شود.

    وی تأکید کرد: استفاده از نیروهای بومی یکی از اصول بازار است و بر این اساس مقرر شد، شهرداری دو تا سه راسته نمایشگاهی در شهرسنگ با هدف افزایش حضور سرمایه‌گذاران برپا شود.

    شهردار باقرشهر با اشاره به مشکلات این شهرک، خاطرنشان کرد: شهرسنگ با کمبود آب مواجه بوده و از چاه‌های غیرمجاز استفاده می‌کند، همچنین فرسودگی کابل‌ها و تیرهای برق از کیفیت خدمات در این زمینه کاسته است.

    همتی از برگزاری جلساتی باید شرکت‌های برق و آب و فاضلاب در راستای حل این مشکلات اشاره و اظهار کرد: تامین آب و برق این شهرک به ترتیب ۲۰ و ۶ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، مقرر شده آبفا از محل اعتبارات داخلی لوله‌گذاری را انجام داده و سپس آسفالت‌ریزی انجام شود، همچنین قرار است اداره برق بودجه‌ای را برای این منظور تخصیص داده و تا پایان سال مشکل مرتفع شود.

    وی در پایان با اشاره به تعهد شهرداری باقرشهر در خصوص جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی خیابان اصلی شهرسنگ، ادامه داد: در تلاشیم سنگبری‌ها از باقرشهر خارج و صنایع غیرآلاینده جایگزین شوند، اکنون نیز بازارهای دیگر در گوشه‌ای از شهرسنگ به فعالیت می‌پردازند.

    نویسنده: میثم خوشی
    منبع: تهران نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *