×
×
خبرخوان شهر و روستا

حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری خبر داد
تولید ۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق کشور در نیروگاه ری

  • کد نوشته: 882
  • ۷ دی
  • از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه حدود ۲ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی برق در نیروگاه ری تولید و در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.
    تولید ۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق کشور در نیروگاه ری
  • به گزارش رسانه تحلیلی خبری عصر ری، حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری با تاکید بر تولید برق پایدار در متنوع‌ترین نیروگاه گازی کشور اظهار کرد: از این میزان برق تولیدشده حدود یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید انرژی همزمان در حال انجام است، افزود: نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات پنج واحد به طور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی به صورت مطلوبی استفاده کند.

    مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به این موضوع که تعمیرات پیشگیرانه و پایش مداوم واحدهای تولید انرژی به صورت دقیق و با جدیت در حال انجام است، حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه‌های نیروگاه عنوان کرد.

    بادرستانی در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش آلایندگی‌های احتمالی در نیروگاه تجهیزات را مرتب به‌روزرسانی می‌کنیم و ار فناوری‌های پیشرفته در این حوزه استفاده می‌شود.

    گفتنی است نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در دو تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع به کار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

    نویسنده: میثم خوشی
    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *